Mire és kinek jó a coaching?
A coaching egy eredményorientált, intenzív támogatás, amelynek célja, hogy olyan változást érjünk el a coachingot igénylő ügyfélnél (coachee), ami számára kívánatos. A célt a coachee határozza meg, a cél elérésének módját pedig a coach, folyamatosan egyeztetve az ügyféllel. Hiszen a coaching során minden azért történik, hogy az ügyfél elmozduljon a célja felé, a lehető leghatékonyabb módon elérve azt. A coach feladata, hogy a rendelkezésére álló tudásának minden eszközével a coachee szolgálatára álljon. A kettejük között létrejövő szerződéses kapcsolat két egyenrangú, felnőtt személy megállapodása, titoktartás mellett.
A coaching során kitűzött célok rendkívül széles spektrumot ölelhetnek fel: egy konkrét döntés meghozatalának segítése éppúgy lehet a coaching célja, mint valamilyen képesség, vagy készség fejlesztése, egy probléma megoldása, a sikeres működés fenntartása, vagy fokozása.
A konkrét célok elérésén túl gyakran egyéb „hozadéka” a coachingnak az érzelmi intelligencia valamelyik összetevőjének fejlődése: a mélyebb önismeret, a magabiztosság, önmotiváció erősödése, kiegyensúlyozottabb időgazdálkodás, jobb együttműködés másokkal, határozottabb döntéshozatal és még sorolhatnám.
A fentiekből talán már látszik, hogy nincs olyan személy, akinél ne hozna eredményt a coaching, ha kész arra, hogy változtasson az életén és hajlandó tenni is érte. Hiszen a fejlődésnek nincsenek határai.